De week van 5/6

Deze week hebben we kennis gemaakt met onze nieuwe juf: Sarah. Maandag gingen we voor het eerst naar de grote gymzaal toe dit jaar. Daar kregen we de gymles van de juf. We hebben was spellen gedaan om warm te worden en zijn toen in drie vakken aan het werk gegaan. We speelden een spel waarbij de ene groep moest rennen en de anderen ze moeten afgooien met ballen. Een ander spel waarbij er kinderen in een groepje stonden en een kind gingen beschermen tegen de tikker. Daarnaast hebben we nog een spel gespeeld waarbij er twee teams tegenover elkaar stonden, maar elkaar niet konden zien. Voor het spel mochten de kinderen twee matjes en 5 pionnen tactisch neerzetten en de bedoeling was dat die van de ander om te krijgen door het gooien van ballen. 
In de middag kwam juf Sarah weer bij ons in de klas, want dat komt ze cultuur aan ons geven. Deze week hebben we van haar een tekendictee gekregen. Binnen een bepaalde tijd moesten de kinderen allemaal dingen tekenen en doen op hun blad met wasco. Volgende week gaan we daar nog mee verder.
Voor rekenen zijn we deze week begonnen met klokkijken. Best lastig al die regels en trucjes onthouden en dan zijn er ook nog eens verschillende wijzers en klokken. 
Met spelling hebben we deze week het eerste dictee gehad. We ronden blok 1 nu af door nog wat werkbladen te maken met lastige categorieën. 
De kinderen zijn helemaal gewend aan het werken met de kruisjes. Het wordt nu alleen nog de taak om ook alle kruisjes af te krijgen. Groep 6 heeft zelfs hun eerste topotoets al. 
Voor het thema zijn we ook nog druk bezig. Deze week hebben we wat vragen over onszelf beantwoord als schrijfopdracht. Als tekenopdracht zijn we een tekening aan het maken met alles wat past bij hoe ik ben. Als je kijkt naar de tekening kan je dan raden welk kind uit de klas daarbij hoort. Ook zijn we aan het leren hoe we antwoord kunnen krijgen op onze bedachte onderzoeksvragen. In tweetallen zijn we op onderzoek gegaan. Allemaal hebben we een vraag gekregen en zijn we eerst in boeken en later op de laptop antwoord gaan zoeken. Als we dan een antwoord hadden gevonden was de opdracht om dat in onze eigen woorden neer te zetten. ’Want in de bovenbouw kan zomaar iets overschrijven dus echt niet meer he.’ Verder zijn we nog even druk aan het vergaderen in de groep over wat we willen gaan worden als eindsetting.

91A16C4F-3121-41EE-B12C-D62DE3111A13 91A16C4F-3121-41EE-B12C-D62DE3111A13
2B9BF4A8-7865-4C02-A3CC-921DB59D0584 2B9BF4A8-7865-4C02-A3CC-921DB59D0584
91C1F3F7-27D6-433F-BA0C-F85213437021 91C1F3F7-27D6-433F-BA0C-F85213437021