De week van groep 5-6

De kinderen beginnen steeds meer te wennen aan de nieuwe groep en hoe het gaat in groep 5/6. De indeling van de dagen is duidelijk en de kinderen hebben het heel gezellig met elkaar. 

Deze week zijn we echt van start gegaan. Met spelling zijn we bezig met de categorieën molen, mollen en panda. Als de stagiaire er is dan splitsen we de groep. De ene groep krijgt dan instructie terwijl de andere groep bezig is met het dictee. Met rekenen zijn we bezig in het domein getalbegrip en hoofdrekenen. De kinderen kunnen nu allemaal heel goed een eigen leerdoel stellen in rekentuin waar ze die week aan gaan werken. Daarnaast zijn we bezig om in exova zelf checks te leren maken en te bepalen of we een leerdoel mogen afvinken. Ook zijn we begonnen met Nieuwsbegrip, dit is helemaal nieuw voor groep 5. Dit is begrijpend lezen met een actuele tekst waarbij de kinderen vragen over de tekst maken. Deze week ging het over Het Spookslot in De Efteling. Voor gym was het maandagmiddag een beetje te warm om ons hardlooprecord te verbeteren. In plaats daarvan zijn we spelletjes gaan spelen op het plein.

Een nieuwe week betekent nieuwe kruisjes. Voor beide groepen even wennen. Als kruisjes hebben we redactiesommen, schrijven, nieuwsbegrip, Engels en voor groep 6 ook nog topo Overijssel. 
Deze week zijn we ook begonnen aan het thema. Vorige week hebben we het vooral gehad over elkaar leren kennen hoe we zijn. Deze week hebben we het thema geopend ’Hoe ben ik?’. Het thema zal gaan over het menselijk lichaam. We zullen gaan leren over hoe we in elkaar zitten, wat verschillen en overeenkomsten zijn en hoe we zijn gegroeid. Voor het thema hebben we samen al wat onderzoeksvragen opgesteld. Tijdens het lezen zijn de kinderen in de themaboeken aan het lezen en snuffelen voor informatie en nieuwe onderzoeksvragen.

Vrijdag vierden we de verjaardag van Norah. Gefeliciteerd!!!

20220909_110340 20220909_110340
JPEG_20220909_110527_1562360221357157411 JPEG_20220909_110527_1562360221357157411
JPEG_20220909_110552_8592524318191114653 JPEG_20220909_110552_8592524318191114653