groep 3-4: schrijven en muziek

ingevoerd op 16-02-2016

Vandaag kwam Bea Pompert van de Activiteit bij ons op bezoek. Zij begeleidt ons in het nascholingstraject rondom schrijven. De kinderen hebben deze keer een verhaal verder geschreven. Het was een pittige opdracht. We hebben ons gericht op het midden en einde van een verhaal. Wanneer is een einde b.v een goed einde. Bij het voorlezen van verhalen kwam naar voren...”juf, ik heb nog vragen, is het dan een goed einde”? Dit zijn mooie ontdekkende gespreksonderwerpen.

Tijdens zo’n creatief schrijfproces gaat het om de inhoud van het verhaal. De kinderen hoeven dan niet in eerste instantie te letten op spelling, hoofdletters en punten. Daarna nemen we een beslissing of de tekst nog gereviseerd moet worden. Wordt het tentoongesteld of komt het in een boek, dan halen we de fouten eruit. Is het voor eigen gebruik; lekker zelf lezen of voorlezen, dan kiezen we er af en toe voor om de fouten niet te verbeteren. Deze verhalen ziet u wel terug in de themamap van uw kind.

De dag sloten we af met een miniconcertje van de muziekschool. Zarah speelde prachtig op haar viool.

20160216_134126[1] 20160216_134126[1]